APU 7/5-09

Varje år innan vi har gått ut på praktik har vi fått en bunt med papper som vi ska fylla i varje dag och berätta vad vi har gjort, lärt oss osv. I år har dom gjort om så nu ska vi skriva allt på en blogg istället.

Idag jobbade jag mellan 08:45-16:45. Jag fick börja med att gå runt att hälsa på alla på företaget och berätta lite vart jag kom ifrån och vad jag är intresserad av. Denna dag har inte allt för fullspäckad med saker, inte ens för de som arbetar här. 
Så det blev en lugn snart, fick göra lite retusch till en reklam annons för SAS. Jag och fyra till som jobbar här fick så och vika upp en karta, sätta på en magnet på en specifik plats och sedan vika ihop kartan igen.

Jag har inte direkt lärt mig något nytt utan de jobbar ganska likt som vi gör i skolan. I sådana fall har jag lärt mig att man inte allt får göra de roliga sakerna utan man får hoppa in och göra andra saker som egentligen inte är ens uppgift för att någon är borta. Detta är viktigt för att hålla deadline!

Hur detta kan hjälpa mig i framtiden är väl att man knyter kontakter som kan vara viktiga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0