Mysig kväll.

Började dagen med nationellt prov i matte. Det gick bra, var lättare än va jag trodde. Sen hade vi lunch och idag fick Madde välja ställe, så de blev Freddos. Usch usch säger jag bara! Efter de hade vi Urb, så skulle vi göra ett CD omslag. Det är helt klart dom roligaste lektionerna. Sen var det svenska, det gick mycket segare än vanligt. Kanske berodde på att jag var väldigt trött eller så var de för att vi hade om antika Grekland. Sen var skolan äntligen slut, har längtat hem till min säng hela dagen! När jag kom hem så stod våran grann katt utanför och kraffsade på dörren och ville komma in. Då såg jag att han var skadad på nacken. Ett jätte stort blödande sår och all päls var bort draget! Så då gick jag över till våra grannar och kollade om dom var hemma eftersom katten måste åka till doktorn. Då öppnade han och jag berättade att deras katt var skadad.
- Hej, eran katt var precis hos oss och jag såg att han var skadad i nacken och han blöder jätte mycket.
-Ja, jag vet. Men vi orkar inte åka till doktorn med honom.
Hur FAN kan man säga så om sin katt?! Antingen kan den dö av att han förblöder eller så kan han få massor med infektioner när han är ute och springer! Sånna människor borde inte få ha djur.
Grejen var också att de var inte ett sår som han kanske har rivit upp själv utan huden och pälsen var bort draget! Och det kan INTE katten göra själv, så antaligen är det dom som har tagit han i nackskinnet och dragit bort pälsen och huden på katten! FY FAN säger jag bara!
Sen åkte jag och mamma till Arninge för att handla lite, sen blev det middag! Efter det tog jag det lugnt, satt vid datorn ett tag och kollade på tv. Sen gick jag och tog ett långt varmt bubbelbad med peeling mask för ansiktet, en mask för läpparna, tända ljus och mysig musik. Kan det bli bättre? Det ända som saknades var min älskade Zacharias! Nu ska jag kolla på någon film som börjar snart och ringa min älskling.
Imorgon blir det en lugn dag, slutar kl tolv! Sen ska jag hem och plugga, kanske hinner träffa Zacharias också.

puss och kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0