soligt!

I lördags skulle jag och Zacharias åka till Stan. Men när vi vaktade så visade de sig att Zebbe skulle åka till Väsby centrum, så vi följde med dit och sen tänkte vi åka till stan där ifrån. Så då gick vi där och kollade lite i affärer och åt lunch med Zacharias kompis. Men när vi var klara där så började de regna, så då blev det Täby centrum istället, eftersom jag verkligen skulle ha mina jeans. När vi väl kom till Täby centrum så va dom självklart slut i min storlek, så jag fick tycka lite synd om mig själv. Så då åkte vi hem, la oss i sängen och tog de lugnt. Sen var det middag och då planerade vi allt inför midsommar. Zebbe vill verkligen att de ska bli så bra som de blev förra året. Så allt ska va planerat i de minsta detalj, lekar, inbjudningskort, gästlista, allt. Sen tänkte vi åka och titta på bio men fanns de bara i Heron City och de tyckte vi va lite väl långt borta. Så då skulle de bli en myspys kväll hemma och Zacharias. Men mitt uppe i allt fick han försig att vi skulle åka hem till mig, men han orkade verkligen inte ta bussen. Så då skulle han gå och fråga sina föräldrar om dom kunde köra. Men då sa jag på skoj att vi kunde GÅ hem till mig. Klockan var redan halv nio och det är över en mil hem till mig så knappast att man orkade det. Men då blev han jätte taggad och till slut kom vi överrens om att vi skulle gå iallafall. Men om jag blev trött så skulle vi ta bussen den sista biten. Men nej nej, jag klarade mig hela vägen hem! De tog visseligen 1 timme och 40 minuter. men då tog vi en paus och köpte dricka på statiol också. Jätte mysigt va de iallfall. Tror inte de va tyst en sekund, haha. Vi prata alla från om de var bäst att ta lån och köpa hus eller bara ha en hyresrätt när man flyttar hemifrån till klassfester när man var liten. Haha, kul var det iallafall. När vi väl kom hem till mig hade jag ganska ont i fötterna eftersom jag hade gått i mina ballerina skor hela vägen, men det var inte så farligt som jag trodde. Och det som chockar mig mest är att jag inte alls har någon träningsvärk idag. Sen gick vi la oss och kollade på nått program om hur man skulle tolka alla målningar i taken på kyrkorna i Rom eller nått, haha! Jag tyckte de inte var så värst skoj så jag somna men Zacharias tyckte de var intressant.

Imorse vaknade jag av att de var som en bastu i rummet bara för att solen låg på och stekte. Så de var bara att gå upp och öppna fönstret. Men då kunde vi inte somna om så då gick vi upp och åt frukost och sen la oss i sängen igen. Sen skulle Zacharias och Nilsson åka och träna, och jag skulle plugga. Lyllos er som är lediga imorgon!
Kvällen blir nog lugn, ska duscha och kolla på Sveriges smartaste barn klockan 8 och sen kolla på en film klockan 9 som heter Galen i kärlek, tror att jag har sett den förut.

Tror att de inte händer något speciellt i veckan. Försig slutar vi klockan 2 varje dag eftersom det är buffet och så är det friluftsdag på kärsön på onsdag, hoppas de är fint väder! Ska försöka åka till stan någon dag och shoppa och fika lite. Jag måste ju också unna mig något när Zacharias tränar hela tiden!

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0